Na konci ledna loňského roku přišlo vedení města s tím, že pozemky po bývalé sodovkárně prodá. Záměr prodeje byl samozřejmě doplněn hned několika podmínkami (tou hlavní je výstavba polyfunkčního domu s určeným počtem parkovacích míst), za kterých se prodej uskuteční. Bylo před volbami. Proti prodeji se zvedla vlna nevole občanů. Kupec se nenašel. 

Jenže uběhly skoro dva roky a prodej je znovu na stole. A v podmínkách se dějí změny. Třeba to, že 150 nových veřejných parkovacích míst, která tu mají vzniknout a být TRVALE vyčleněna pro veřejné parkování za stejnou cenu jako jinde ve městě už nebude na trvalo, ale jen na 10 let. Pak si může majitel stanovit cenu jakou chce a místní mají opět smůlu. V původní architektonické soutěži se navíc počítá s 368 parkovacími místy, nikoliv s nastaveným požadavkem na 150 míst. A jak tedy bude využita zbylá část? Nevíme! Přitom jsou to stejně důležité podmínky, jako počet parkovacích míst. Proč tam nejsou uvedeny? Vznikne tak třeba obchodní dům s nabídkou 150 parkovacích míst? 

Hlavní podmínka prodeje pozemků sodovkárny je totiž výstavba polyfunkčního parkovacího domu, což je objekt, kde bytové prostory zabírají méně než polovinu plochy, zbytek je určený třeba pro obchody nebo právě pro parkování. Za Piráty opravdu nemáme nic proti tomu, aby to dělal soukromý investor, ale vymlouvat se přitom na to, že město nemá zdroje, je úplně mimo. Hlavně v situaci, kdy se vedení města opakovaně plácá po zádech za to, jak dobře hospodaří. Aby ne, dlouhodobě nerealizuje potřebné investice: KASC, renovace středu města, plavecký stadion, stavba městských bytů atd. Dál tak projídáme budoucnost. 

Pokud by město chtělo do pozemků po sodovkárně investovat samo, velkou část mohou pokrýt evropské dotace. Dům by pak zůstal plně ve veřejných rukou, stejně jako cena za parkování, ze které by město mohlo mít dlouhodobý příjem. 

Navíc, proč by město, v rámci své vlastní iniciativy či ve spolupráci se soukromým subjektem, nemohlo vystavět nejen místo pro parkování v centru, ale i tolik poptávané městské byty pro mladé rodiny či seniory? Pro budoucnost města není až tak rozhodující počet parkovacích míst, ale především dostupné bydlení. Mimochodem je jisté, že pokud by se pozemek měl prodávat jen za účelem výstavby bydlení či přímého komerčního užití, tak je jeho cena několikanásobně vyšší! Vyvolává to tak podezření na zákulisní dohody, upřednostňování soukromých zájmů a mimořádnou ignoraci k tomu, co opravdu potřebují občané.